KulinariaKwasy Omega 3
Kwasy Omega 3 (1)

Kwasy Omega 3

by
2.00 avg. rating (54% score) - 1 vote

Kwasy Omega 3 (1)Kwasy Omega 3, a właściwie wielonasycone kwasy tłuszczowe Omega 3 są to kwasy pochodzenia zarówno roślinnego jak i zwierzęcego. Kwasy Omega 3 w odpowiednim stężeniu zmniejszają ryzyko chorób serca i zawałów. Mimo, że kwasy te są nazywane niezbędnymi i działają pozytywnie na nasze zdrowie, to organizm ludzki sam z siebie ich nie wytwarza. W związku z tym warto zadbać o ułożenie diety bogatej w kwasy Omega 3, lub wspomaganie się odpowiednimi suplementami diety. Należy jednak uważać, ponieważ wielonasycone kwasy tłuszczowe Omega 3 są bardzo zdrowe, ale w odpowiedniej dawce. Nadmiar też szkodzi, dlatego nasza dieta, lub suplementacja powinna być odpowiednio zrównoważona i zbilansowana. Dzienne zapotrzebowanie na kwasy Omega 3 w zależności od wagi to między około jeden, a jeden i pół grama. Kwasy Omega 3 znajdziemy w większości ryb np. łososiach czy śledziach, ale również w tłuszczach roślinnych np. kukurydzianych, lub lnianych. Jeżeli mimo wszystko nie mamy ochoty na zmianę diety zawsze można skorzystać z gotowych suplementów.

Ciekawe artykuły tematyczne o kulinariach online:

Back to Top