OdchudzanieRośliny strączkowe
kulinaria (3)

Rośliny strączkowe

by
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

kulinaria (3)Samodzielne gotowanie z pewnością wpływa bardzo korzystnie na nas, pod warunkiem że pozyskujemy do niego warzywa, owoce i inną żywność z pewnych źródeł, świeżą i zawierającą odpowiednie składniki odżywcze. Do takich należą zwłaszcza rośliny strączkowe. Te kulinaria to prawdziwa kopalnia witamin i minerałów. Nic dziwnego, że tak wysoko sytuują się  w piramidach żywieniowych. Najwięcej zawierają one białka, którego nie niszczy zbytnio gotowanie. Najbardziej bogata w białko jest soja. Poza tym wszystkie warzywa strączkowe zawierają dosyć dużo minerałów takich, jak wapń, fosfor, magnez czy żelazo. Często próbujemy się posiłkować rozmaitymi suplementami diety, aby sobie uzupełnić te składniki, ale tak naprawdę najlepszym wyborem jest gotowanie tych właśnie jarzyn. W ten sposób zarówno zapewnimy sobie smaczny posiłek, jak i uczynimy wiele dobrego naszemu organizmowi i pomożemy bronić się mu przed różnymi chorobami. Jedzmy strączkowe albo w postaci dodatku na surowo do surówek, albo np. w zupach.

Ciekawe artykuły tematyczne o kulinariach online:

Back to Top